SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, May 13, 2013

Subsidi Untuk Si Gemuk

Kasihan Si Gemuk. Dah berapa hari tak keluar rumah. Bukan aku sengaja nak siksa dia. Tapi, dia nak keluar mengawan. So, akulah yang kena merancang famili Si Gemuk ni. Lebih baik mencegah dari dia beranak, aku tak larat jaga pas tu buang kucing kan?

So, aku dah buat keputusan. Si Gemuk perlu menjalani proses kasi. Aku menunggu hari temujanji dengan veterina untuk buat proses tersebut. Dalam masa yang sama, aku dahpun apply subsidi untuk bil tu nanti.

Oh ya, korang tahu tak? Sebenarnya, ada NGO yang menjaga kebajikan kucing dan anjing jalanan. Mereka menggalakkan masyarakat untuk memelihara kucing jalanan ni. Bil rawatan dan pembedahan akan diberi subsidi. Kita tunggu result subsidy application untuk Si Gemuk.

Si Gemuk sabar ya. Penat Tinta slow talk dengan Si Gemuk. Tapi Si Gemuk tak fahampun.

Tak sabarnya nak balik. Nak jumpa Si Gemuk. Rindu sangat kat dia :)

No comments: