SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, October 17, 2011

Bengang! Bengang! Bengang!

Malam ni, aku rasa macam nak menjerit je. Rasa nak marah orang! Rasa geram sangat!!! Bengang sangat!!! Rasa nak tampar je muka sorang-sorang!!! Takkanlah semua benda aku yang nak buat??? Nak jaga??? Takkanlah benda-benda sensitif dan sulit macam ni pun aku yang kena??? Apa lagi yang korang nak??? Korang ingat aku ni apa ha??? Kuli korang ke??? Orang gaji??? Hamba abdi??? Eh! Tolonglah! Selama ni aku diam tak bermakna aku tak kisah! Tak marah! Aku pun ada hati! Ada perasaan macam korang jugak!!! Janganlah melampau sangat!!! Ni dah kali kedua benda ni jadi! Bila tanya semua tak mengaku!!! Pada hal hanya sorang je yang dalam keadaan tu!!! Apa lagi yang kau nak tipu aku!!!????? Ingat aku ni bodoh ke??? Ingat aku ni budak-budak??? Kalau ikutkan perasaan marah aku ni!!! Aku serang je korang!!! Aku cakap kuat-kuat dengan kata-kata keras! Dengan bahasa yang boleh buat korang pekak!!! Kalau ikut perasaan marah ni, bahasa lebih kasar yang aku nak guna untuk tulis entri ni!!! Tapi mujurlah aku ni masih waras!!! Masih ingat apa yang baik apa yang tak!!!

Sekarang apa aku rasa??? Aku rasa nak menangis sebab aku tak dapat luahkan perasaan marah aku ni betul-betul!!! Rasa nak menangis sebab tak dapat mengamuk!!! Tak dapat tunjukkan betapa marahnya aku dengan apa yang berlaku!!!!! Aku boleh buat! Bukan tak boleh!!! Aku berani buat!!! Berani marah orang!!! Sebab aku tahu semua orang yang terlibat tak berani dengan aku!!! Tapi tak tahulah!!! Fikiran aku ni!!! Fikiran aku yang tak bagi aku buat macam tu!!! Kalau ikutkan hati, aku nak marah korang cukup-cukup!!! Cakap ikut sedap mulut aku macam mana korang buat aku ikut suka hati korang. Tapi masa nilah pulak fikiran aku ni ingat yang marah berlebihan tu tak elok!!! Kenapa??? Masa nilah pulak!!! Ingat lidah ni lebih tajam dari pedang!!! Boleh lukakan hati orang!!! Boleh hancur-lumatkan silaturahim!!! Masa nilah pulak nak ingat kalau kata-kata yang menyakitkan tu boleh buat orang ingat dan terluka seumur hidup!!! Aku tak naklah orang terguris dan ingat sampai bila-bila apa yang aku cakap!!! Ish!!! Kenapalah masa ni pulak nak ingat semua ni??? Ingat pesan cik??? Suruh berlembut selalu dengan orang!!! Suruh sabar bila marah!!!! Aku ni bukan baik sangat!!! Bukan ke bagus kalau aku tak ingat semua tu??? Bukan ke elok kalau aku cakap apa yang aku nak cakap, lepaskan marah aku ni!!! Tak adalah aku pendam sakit hati aku ni!!! Biar dia orangpun rasa sakit hati macam mana aku sakit hati!!!! Bukan ke puas hati aku kalau macam tu???? Tak fahamlah dengan diri aku sendiri!!!!!!!!!!

No comments: