SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, October 16, 2011

Ulang Tahun Kelahiranku

Hari ini, masih seperti hari ulang tahun kelahiranku yang lepas. Aku masih di sini meraikan hari ulang tahunku bersama teman-teman. Hari ini masih seperti tahun-tahun yang sudah. Aku masih menerima puluhan SMS ucap selamat daripada teman-teman. Masih menerima panggilan mengucapkan selamat hari lahir buatku. Dan ada perubahan. Tahun ini aku turut menerima puluhan post di facebook yang mendoakan pelbagai kebaikan buatku.

Nyata yang berbeza... Tahun ini aku meraikan ulang tahun kelahiranku tanpa dia yang istimewa di sisi. Tanpa ucapan daripadanya. Tanpa hadiah istimewa daripadanya. Aku pasrah pada takdir yang membentuk hidupku kerana Allah Maha Mengetahui segalanya.

Walau apapun, terima kasih kepada teman-teman yang sudi meluangkan masa untuk mengucap selamat buatku. Aku sayang kalian. Semoga persahabatan kita tetap utuh walau di mana kita berada. Moga waktu dan jauh jarak tidak merenggangkan kita meskipun jasad kita terpisah, suara tidak kedengaran, wajah tidak kelihatan. Itu harapanku buat teman-teman.

No comments: