SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, November 28, 2017

Bimbang Hati Terluka

Assalammualaikum semua, Korang dah balik? Saya masih kat office. Rasa takut nak balik awal. Takut bertembung lagi. Bukan saya membenci tapi, bimbang hati luka lagi. Pedihnya masih terasa hingga kini. Biarlah you balik dulu. I balik lewat tak apa. Tak ada apa yang nak dikejarkan. You, kasih sayang I ikhlas untuk you. Sebab tulah walaupun seketika ianya mendalam. Biarpun sejenak, bukan mudah bagi I melupakan you. Tak apalah. Dah takdir. Allah nak I sering terluka. Mungkin inilah cara Allah mengajar I supaya hargai orang yang akan datang, yang sanggup hidup bersama I, terima I sepenuh hatinya. You, Mungkin pertemuan semalam tidak ada apa bagi you sebab, you ada dia yang sempurna untuk you. I dapat bayangkan betapa you bahagia dan happy bersamanya. Sebab tulah I tak nak lagi ada dengan you. Bukan sebab benci tapi sebab paling utama, I tak nak lukakan hati I sendiri dengan menyaksikan kebahagiaan you bersama dia. Dan yang kedua, I tak nak musnahkan kebahagiaan you dengan dia. Biarlah you lukakan hati I, asalkan I tak lukakan hati orang. Lagipun I sedar, I tak punya apa-apa untuk you banggakan. Dan mungkin kini, you bangga memiliki dia yang punya segalanya. You, Pertemuan semalam benar-benar memberi kesan dalam hati I. Yelah, bertemu dengan orang yang benar-benar kita rindu kan? Yang pernah mengubat luka hati kita yang teruk dilanda tsunami. Bukan I benci you. Bukan tak nak jumpa you. Kalau kita sukakan seseorang, mestilah nak selalu jumpakan? Tapi I tak sanggup untuk menahan rasa pedih yang memilukan. Luka kaki I ni pun tak sepedih hati I semalam. Sebab tu masa kaki I luka dulu I tak nangis pun. Tapi semalam, you tak tahu macam mana I sedih dan nangis bila sampai di Ara Damansara. Apa? Pembaca nak ketawakan? Ketawakanlah. Saya bukan seorang yang ego untuk melindungi perasaan saya. Saya suka berterus-terang. So kalau nak mengata kat belakang katalah. Jangan sampai satu dunia pulak kecoh fasal saya. Biasalah mulut komuniti saya ni semuanya hebat. Kalau hal saya ni dah tak terbendung nanti, saya akan letak pass word pulak blog ni.

No comments: