SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, February 6, 2017

Cookies Dari Seseorang

Saya terima panggilan dari seseorang yang menyatakan dia ada di luar office saya. Dia minta saya keluar, nak bagi cookies. Ya Allah, jika dulu, pemberian sebesar zarahpun akan membuat saya rasa melayang. Membuat saya happy sepanjang hari. Mood saya boleh berubah 360 darjah. Tapi sekarang... Setelah segalanya berlalu, setelah banyak luka yang dia ciptakan di hati saya, apapun yang dia buat, masih tidak mampu buat saya tersenyum. Cukuplah sekadar kita berkawan. Tak perlulah bersusah-payah untuk memenangi hati saya seperti dulu. Kita ikut saja aturan takdir. Orang yang mahu mengata macam-macam, nak kata apapun, katalah. Jika terlihatpun saya bertemu dia lepas ni, ianya sebagai seorang kawan. Saya perlu menjaga hati saya sendiri agar tidak tersakiti lagi. Terima kasih kerana ambil berat tentang saya. Tuhan, Aku serahkan hati ini, cinta ini untukMu. Bakinya, andai Kau merasakan layak untuk diberikan kepada sesiapa iaitu makhlukMu, maka Kau tentukanlah siapa dan biarlah ianya diberi setelah segalanya pasti dan dalam redhaMu.

No comments: