SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, May 21, 2019

Lembutnya Pipi Dia

Assalammualaikum dan selamat pagi semua. Jom kita tulis blog dulu. Hari ni ramai yang cuti. So, mood cuti pun menyengat kat saya yang bekerja ni. Rasa tak meriah pejabat ni. ****************************** Kadang-kadang saya tertanya-tanya, bukan ke semua kulit perempuan tu lembut? Rasanya semula jadi lembut kot. Cuma tangan jelah beza-beza sebab bergantung kepada penggunaan tangan dan bahan kimia yang digunakan seperti sabun basuh pinggan. Tapi kalau rajin letak lotion insya-Allah akan lembut jugak. Baru-baru ni, Kak Lily pakaikan saya eyeliner. Biasalah, tiba hari mengada-ngada saya, saya suruh orang yang pakaikan padahal hari-hari pakai sendiri je. Hehehehe... Kalau nak pakaikan eyeliner, mestilah kena pegang pipi kan. So, Kak Lily cakap "Iiii... lembutnya pipi dia." Saya pelik. Habis pipi Kak Lily tak lembut ke? Kak Lily ketawa. Saya nak pegang pipi dia, tapi dia tak bagi. Kak Lily bukanlah orang pertama yang cakap macam tu kat saya. Kawan-kawan perempuan lain selalu je tegur benda ni. Dulu-dulu masa duduk serumah dengan Haida, dia suka pegang tangan saya dan cakap tangan saya lembut. Tapi saya rasa tak pun? Kalau nak ikutkan, ada je tangan orang lain yang lebih lembut. Masa kawan Kak Maya datang buat demo produk Marry Kay, dia buat demo scrub tangan dan lotion tangan. Masa dia tengah letak pada Dayah dan sorang lagi kawan, saya tunggu giliran. Biasalah, saya letak tangan atas riba. Tiba-tiba dia cakap, "Tangan Tinta dah sedia lembut." Hah? Macam mana dia tahu? Dia tak pegang pun tangan saya? "Mana akak tahu?" Tanya saya hairan. Masalahnya saya rasa tangan Dayah tu lagi lembut dari tangan saya. "Akak tengok pun dah tahu dah," Hah? Betul ke? Ke mata akak salah pandang? Kata saya dalam hati. Dah lepas tu kawan-kawan minta nak pegang tangan saya. Memang tak bagilah. Hehehehe... Cuma apa yang saya perasan, kalau hari yang saya minum air masak banyak, makan buah dan sayur, kulit saya rasa lain. Sebenarnya kulit saya ni kering. Mungkin sebab kurang air. Saya bukan minat sangat minum air masak. Malas nak ke tandas. Hahahaha... Boleh tak gitu? Nanti lepas raya saya nak buat azam minum air masak 1 L sehari macam dulu. Harap-harapnya istiqamahlah. Jangan hangat-hangat tahi ayam macam tahun lepas hahahaha...

No comments: