SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, May 9, 2019

Beg Tangan Saya

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca budiman. Hahahaha... Baik tak intro hari ni? Sesungguhnya saya sedang berpuasa. Tiba-tiba, poyo lebih! Hahahaha... OK, hari ni nak cerita pasal handbag. Saya ni suka pakai sesuatu barang tu dalam jangka masa yang lama. Dulu-dulu, saya suka beli handbag kat Sogo. Pantang ada sale, saya mesti beli. Pernah satu ketika tu, saya ada banyak beg kulit. Tapi saya pakai satu je sebab itu yang paling saya suka. Beg-beg lain tu akhirnya menggelupas. Barangan kulit ni tak boleh simpan lama-lama. Lagipun saya beli yang sales dapat RM100 lebih je. Mana ada duit nak beli mahal-mahal. Akhirnya, saya rasa, saya tak perlu ada beg banyak. Nanti membazir. Cukuplah saya ada beg untuk dinner satu, pergi kerja satu dan santai satu. Hari ni saya tak adapun beg untuk santai. Yang saya suka dah putus dan dah bertahun saya buang. Tak menjadi nak beli. Satu hari, saya rasa saya perlu beli satu beg yang saya boleh pakai lama. Biar mahal sikit. tapi puas hati. So, saya beli Sembonia. RM575.00 kalau tak silap harganya masa tu. Beg tu special edision jadi, tak ada sales. Tahun 2013. Lepas tu, saya tak adalah beli handbag dah sampai Sembonia tu rosak pada tahun 2017. Masa pergi Romania, saya beli handbag baru sebab Sembonia saya yang saya bawa ke sana tu tak boleh tutup. Mujur tak berterabur barang saya dalam flight. Magnet dia dah jatuh. Niat di hati nak baiki Sembonia tu. Jadi, saya beli beg murah je. Beg kulit yang saya beli kat Romania tu hanya RM100.00 kalau convert ke duit Malaysia. Walaupun murah, original kulit tapi tak ada jenama pun. Mujurlah ada Romanian temankan saya beli handbag siapa lagi kalau bukan Stefan dan Emanuel? So dapatlah beli kat tempat yang betul-betul kulit. Ada je yang berjenama tapi saya tak berkenan. Agaknya orang Romania ni memang suka pakai beg besar kot. At last, terjatuh hati kat bag yang tidak berjenama tapi mempunyai ciri-ciri yang saya nak. Walaupun murah, dah dua tahun saya guna. Masih OK tapi kulitnya ada yang dah mula nak merekah. Tak apa, Tinta. Pakai je. Kau kan suka pakai sampai barang dah reban? Sembonia sayapun saya dah baiki dan boleh digunakan. Cuma kekurangan Sembonia ni tak ada zip. Hanya guna magnet je untuk tutup. Jadi keselamatan barang tu taklah seperti beg Romania saya. Lagi satu sekarang kan saya ada Apple Keyboard. Kalau letak dalam beg Sembonia tu, kemungkinan untuk kena air tu, tinggi kalau hujan. Tak apalah. Pakai je mana ada dulu.

No comments: