SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, May 6, 2019

Kata-kata Saya?

Assalammualaikum semua. Salam sejahtera. Serta salam Ramadhan kepada muslimin dan muslimat yang membaca blog saya ni. First of all, selamat berpuasa kepada yang beragama Islam. Dah beli baju raya ke? Ada orang dah Tanya saya, pilihan saya tahun ni baju design macam mana dan warna apa? Hahahaha... Ada jugak yang prihatin dengan baju raya saya. Tahun lepas ada yang Tanya, mana gambar baju raya, tak upload pun di Facebook macam tahun-tahun sebelum ni? Laaa... Tak sangka, ada yang perasan dan ada yang tunggu baju raya saya. Hehehehe... Untuk tahun ni kalau ada kesempatan, saya akan upload di Facebook dan di sini untuk tatapan kepada mereka yang sudi nak tahu tentang baju saya tu. Yang tak suka tak payahlah nak kecam saya ya. Saya upload ikut permintaan. OK, back to our story for today. Pagi tadi saya meeting dengan Majlis Perbandaran Ampang Jaya aka MPAJ. Mereka nak buat access audit tapi tak ada pengalaman. So, they invited me. Selain daripada untuk jadi penilai sekaligus untuk share tentang audit access with their staff. Of cause la saya banyak cakap untuk memberi cadangan dan komen. Lepas meeting tu, adalah beberapa staff dia jumpa saya. Ingat kan ada hal-hal audit access yang dorang tak faham dan perlu dijelaskan lagi. Rupa-rupanya, just untuk cakap saya bercakap sedap dan mereka suka dengar saya cakap. Hadoi, macam-macam manusia ni. Dia orang cakap, bila saya bercakap dia orang akan bagi perhatian dan mata dia orang akan terus pandang saya tanpa berkelip. Amboi, takkanlah sampai macam tu sekali? Ingat saya ni apa? Suara bak buluh perindu? Tak adalah. Kata mereka, mereka terbuai bila dengar suara saya. Tapi saya dengar suara saya yang record, tak best pun? Tapi kalau orang suka Alhamdulillah, saya bersyukur kepada Allah SWT yang mengurniakan suara ini dan kepetahan saya untuk bertutur. "Suka dengar Cik Tinta bercakap. Macam pengacara majlis pun ada," Saya tergelak. "Saya memang selalu jadi pengacara majlis." Tapi tadi saya bercakap biasa je, bukan macam mengacarakan majlis. Pelik betul dorang ni. "Ooo... Patutlah," "Bila Cik Tinta cakap, saya terus dengar dan terus pandang Cik Tinta sampai Cik Tinta habis cakap. Sedap dengar Cik Tinta cakap. Best suara," Sampuk yang lain. Hayyyoooo... Ingat saya ni apa? Nak tergelak pun ada. Tak dengar lagi bila saya marah. Hmmm... Pujian itu hanya sesuatu untuk kita syukuri, bukan untuk dibanggakan. Semoga dengan kurniaan ini, saya mampu untuk menjalankan tanggungjawab saya dengan baik. Semoga dengan anugerah ini juga, lembutlah hati orang-orang yang berurusan dengan saya agar banyak perkara boleh diselesaikan atau dilaksanakan dengan baik. Amin...

No comments: