SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, December 19, 2018

Insan Yang Ingin Mengenalimu

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Korang selalu tak dapat call or text dari nombor yang tak dikenali? OK. Hari ni saya dapat text dari nombor yang tidak dikenali. Tapi bagi saya itu normal. Sebab saya bekerja dengan public. So, saya tak fikir lain bila nombor tak dikenali naik kat phone saya. 'Assalammualaikum Tinta Emas,' 'Waalaikummussalam. Maff, siapa ni?' Tanya saya seperti lazimnya menerima text dari orang yang tak dikenali or nombor asing. 'Insan yang ingin mengenalimu' Hamboi, ayat kau kan? Memang tak ingat. Jiwang karat ke apa ni? 'Ye ke? Siapa?' Nak tahu jugaklah kan, siapa empunya gerangan dan dari mana dapat nombor saya? 'Semalam, saya ada bergurau dengan awak,' Eh, biar betul! Siapa? Saya ni memang peramah. Siapa sembang dengan saya, saya sembanglah. Kalau orang bergurau, saya guraulah. Takkan nak buat bodoh je kot? Tapi tak ada maksud lain. Cuma melayan tetamu or client sebaik mungkin. Tapi tak ada bagi nombor kat sesiapa pun semalam. Biarlah. Abaikan. Bukan sombong. Cuma malas nak layan kalau merapu.

No comments: