SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, July 21, 2016

Kerinduan Yang Menggila

Awak, 
Waktu-waktu yang saya lewati tak pernah seharipun yang saya lalui tanpa merindui awak. Hari ini, rindu ini mengamuk lagi, kian menggila. Entah apa puncanya saya tak tahu. Mungkin awak tak rasakannya. Mungkin juga awak sentiasa ceria di sana. 

Awak, 
Setiap kali rindu ini menyerang hati, guguran air mata pasti bertaburan dan esakpun mengalun sendu menggetar rasa. Saya tersiksa awak, tersiksa. 

Awak, 
Saya tahu, hari ni awak datang KL. Dan saya rasa... bertemu dengan saya bukanlah tersenarai dalam agenda awak lagi. Walaupun pahit, saya terpaksa akur. Itu hak awak, saya tak boleh memaksa. 

Awak, 
Saya coretkan di sini tentang kerinduan saya pada awak. Tentang perasaan saya pada awak dan tentang segala-galanya berkaitan awak agar segalanya terakam di sini. Semoga suatu hari nanti, Allah gerakkan hati awak untuk membaca semua luahan saya. Biar awak tahu betapa saya cintakan awak. Betapa saya tersiksa merindui awak. Biarlah segalanya saya abadikan di sini semoga suatu hari nanti dapat sama-sama kita baca dan mengerti tentang hati yang ada kalanya tak terucap dengan kata-kata. 

Semoga awak selamat sampai ke KL. 

Salam rindu saya buat awak cinta hati saya. Ya Allah, dengan kuasaMu yang tiada tandingan, mohon sampaikan salam rinduku buat dia yang aku cinta. Selamatkan dia dalam perjalanannya. 

Insya-Allah, amin... 


No comments: