SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, February 11, 2016

Terima Kasih, Allah

Ya Allah, Aku faham, hujan lebat yang kau timpakan itu adalah peringatan buatku. Menguji kasih sayangku padaMu, dan menguji kasih sayangku padanya. Ternyata aku lalai dengan nikmat yang kau berikan padaku. Lalu, kau timpakan hujan supaya aku berpaut padaMu agar tidak lemas dan hanyut. Apa yang penting, hujan itu membuatkan aku sedar akan kebergantunganku padaMu, kasih sayangMu dan sedalam mana kasih sayangku padanya. Mungkin Kau berbisik padaku, "Sabarlah hambaKu, kau akan bahagia sedikit masa lagi," Aku yakin tentang itu. Sesungguhnya Engkau tidak pernah mensia-siakan hamba-hambaMu. Bah besar itu mula mengering. Mentari selepas hujan, mula membias. Apakah ada pelangi yang akan muncul tidak lama lagi? Tuhan, indah kasih sayangMu mulaku rasai. Indah kasihku padanya juga turut terasa. Satuku pinta Tuhan, janganlah lagi Engkau biarkan aku berjalan sendiri bersama cinta ini tanpa pengawasanMu. Ya Allah, ku ingin cintaMu, cinta hakiki yang terulung. Ku juga mahu cintanya, cinta makhluk, penghubung kasih sayangMu dalam lipatan cinta agungMu. Semoga cintaku cintanya mekar dalam cinta abadiMu. Ku mohon dari hati yang dalam, janganlah kau pisahkan kami melainkan maut yang mendatang. Satukanlah kami agar dapat kami beriringan melangkah ke JannahMu. Insya-Allah.

No comments: