SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, August 11, 2015

Tuhan, Sabarkan Aku

Readers, Petang ni saya nak kongsi kebengangan saya setelah membaca satu email dari sorang designer T-shirt untuk satu event yang akan office saya anjurkan. Hal T-shirt ni sebenarnya berlarutan dari bulan puasa lagi. Pihak satu lagi ni target nak jual T-shirt dalam bulan puasa. Lepas hantar design, kami komen dan saya emailkan semua komen tu. Lama kami tunggu tak ada maklumbalas. So, masa dah suntuk. Beberapa hari lepas dia orang hantar design yang diubah. Minta print atas dark grey t-shirt. Vendor kami pulak maklumkan, tiada warna yang dikehendaki untuk ketebalan yang diperlukan. So, saya emailkan kepada pihak berkenaan. Dia orang hantar email balik dengan design untuk black shirt. Disebabkan tahun lepas dah buat t-shirt hitam, so saya tanya, Is it compulsory in black colour because we made black shirt for the last year event? Nak tahu apa dia reply? Ada customer yang prebook on that colour. Oleh kerana tahun lepas dah buat black shirt sebab tu tahun ni tukar kepada grey shirt. May be perlu cari vendor lain yang ada grey shirt or buat saja black shirt. Saya rasa committee perlu cari designer baru for the next year yang boleh buat fantastic changes I guess :) Demi membacakan email tersebut, saya terkedu. Salahkah saya bertanya? Saya bukan memaksa, I just ask kalau boleh. Rasanya tak perlu balas dengan ayat akhir tu. Cukup sekadar susah bagi kami untuk ubah design ni bagi sesuaikan dengan warna merah. So, pihak saya automatik faham. Kalau ikutkan hati, memang saya marah. Tapi saya ni kan bercakap bagi pihak office saya. Bawa nama organisasi. Tak bolehlah nak cakap sesuka hati. Kalau personal tu, suka hatilah kan? Saya termenung memikirkan ayat yang sesuai untuk balas email tu supaya tidak kelihatan kurang ajar tapi biar menusuk macam ayat dia yang pedih tu. I'm so sorry sir because I do not know about design mater. I just ask if posible. I'll bring this mater to the meeting tomorrow and let committee decide either they want to find other vendor or print it on the black shirt. Thank you for your kind cooperation and explaination. Bengang sangat!!!

No comments: