SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, August 3, 2015

Malaysia Hari Ini

Hai semua, Sambung kisah semalam. Dah beberapa event yang saya handle cuba saya dapatkan slot Malaysia Hari Ini (MHI). Tapi tak pernah berjaya. Bukan sebab kena reject tapi nak bercakap dengan staff MHI pun tak pernah dapat. Almaklumlah, saya ni bukan siapa-siapa. Tak ada kenalan orang penyiaran. Call TV 3, dia orang sambung ke MHI asyik tak berjawab. Pernah sekali saya dapat bercakap dengan staff MHI, dia suruh email. Lepas email, call untuk follow up langsung tak berjawab. Suatu hari... Pemanggil: Saya bercakap dengan siapa, ya? Tinta: Saya Tinta. Pemanggil: PR ke? Tinta: Ya, saya. Ada apa-apa boleh saya bantu, cik? Pemanggil: Saya Shida (bukan nama sebenar) dari MHI, TV 3. Haaa... Pucuk dicita ulam mendatang namanya tu. Tepat pada masanya. Saya nak promot Battle of the Band saya ni. Kata saya dalam hati. Bintang-bintang mula menari-nari dalam kepala saya. Tinta: OK, ada apa boleh saya bantu? Tanya saya lagi. Pemanggil: Saya nak tanyalah. Office cik ni ada apa-apa event tak yang boleh kita highlightkan dalam masa terdekat ni? Tinta: Kalau event besar tu tak adalah untuk masa terdekat ni tapi kalau September adalah. Pemanggil: Oh ya? Lambatnya. Tinta: Tulah... Pemanggil: OK tak apa. Macam ni, nanti bila dekat September nanti, boleh tak cik contact saya? Saya tak janji, tapi saya akan cuba bantu. Tinta: Macam mana saya boleh contact cik? Pemanggil: Ambil nombor saya, 017-------. Tinta: Terima kasih, cik. So Jumaat hari tu saya contact dia. Dari situ saya diminta whatsapp detail kepada dia. Hai, zaman moden, whatsapp je ke? Bila saya nak tulis surat, dia kata tak perlu. Dia akan tengok dulu macam mana then kalau perlu baru susuli dengan surat. Tuhan tu, Maha Kuasakan? Bila kita berusaha, Dia akan bantu kita. Kadang-kadang dengan cara yang tak disangka-sangka. Cabaran seterusnya, mencari artis jemputan. Dalam meeting cadang Faizal Tahir. Mana nak cari tu? Cuba Tinta, cuba. Tak cuba tak tahu.

No comments: