SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, May 1, 2013

Krabi Aku Datang Bahagian 1

Hari pertama di Krabi bermula dengan ceria. 4.00 pagi bertolak ke LCCT untuk penerbangan AK1966 jam 7.00 pagi. Penerbangan sedikit lewat, 7.30 barulah kami berterbangan di angkasa.

Oh ya, mari aku perkenalkan ahli rombongan kali ni:
Aku, Ali, Ajud, Syed, Sam selaku ketua rombongan merangkap agen pelancongan yang diiktiraf oleh kami, Shahzmeen, Kak Rahimah dan Ain. Nampaknya, rombongan kali ni mnampilkan banyak muka baru. Haaa... Lupa nak cerita, penerbangan kami diketuai Kapten Patrick yang ramah-tamah tapi waktu nak landing pesawat sedikit melambung. Advanturelah kiranya.

Setibanya kami di Airport, kami dijemput dua buah van Toyota Commuter. Pemandu kami, Zakaria membaa kami untuk check in di J Ao Nang Hotel. Sebuah hotel yang strategik. Aktiviti kami bermula dengan sarapan pagi di Orkid Cafe.

12.40 Tengahari waktu Krabi, untuk pengetahuan semua waktu di sini lewat sejam dari waktu Malaysia tercinta, Kami ke sebuah taman untuk menaiki gajah. Yelah, namapun, Negara Gajah Putih, mana boleh tak rasa naik gajah yang setelah sekian lama aku impikan. Gajahkan sejenis binatang yang penyayang, mengenang jasa dan setia pada tuannya. Gajah yang sepatutnya dinaiki dua orang, aku naik bertiga bersama Ali dan Ain. Kenapa? Kami kan kecil. Cerita gajah ni, nanti akan di update kemudian.

Lepas naik gajah, tengok Baby Elephant Show.

Balik, singgah membeli jajan di Seven Eleven dan kawasan sekitar. Hahahaha bangganya bila Pringles keluaran Malaysia dijual di sini. Bangga tau! Siap ada logo halal Malaysia lagi.

OK la, bersambung nanti, Sekarang ni, nak pergi dinner. Nak pekena tomyam Krabi, boleh lawa Jo Sea Food tak? :)

No comments: