SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, September 20, 2019

Kata Laluan

Assalammualaikum semua. Salam sejahtera. Dah lama tak update blog ni. Sampai lupa kata laluan. Hehehehe... Dahsyat betul. Jenuhlah nak recover akaun ni. Jenuh jugaklah Amjat dan Kak Sha duk bacakan verification code untuk lupa kata laluan. Bukan main teruk tulisan codenya. Entah kenapa kat Internet Explorer tak boleh on pulak yang listen tu. Setelah gagal dengan Amjat dan Kak Sha, saya buka pulak Mozilla Firefox. OK, reader dia berfungsi. Tapi, Masya-Allah, jenuh saya nak mendengarnya. Memang payah nak dengar dan faham dia cakap apa. Kalau online banking ni, mesti dah kena gantung akaun saya. Saya termenung di depan PC. Macam mana nak buat ni? Takkanlah saya gagal selamanya nak dapatkan blog kesayangan saya ni? Allah bagi ilham untuk buka melalui phone. Bila saya try nak tukar password, dia Tanya saya nak update tak dekat store password? Oh, maknanya, saya ada save password ni kat phonelah ya? Saya segera tengok kat save password tu. Masalahnya itulah password yang saya gunakan tadi untuk sign in. Tapi dia keluar notis yang saya dah tukar password 42 hari lalu. Mungkin saya tukar guna laptop so saya tak update kat phone. OK, kita try tukar kata laluan dengan phone. Alhamdulillah, Berjaya! Sebab tulah saya boleh tulis blog sekarang ni. Hehehehe... Banyak benda saya nak cerita. Bergantunglah pada masa dan mood. Nanti sambung ya. Nak pergi jumpa kawan lama kejap. Nak lepak-lepak hiburkan hati. Hehehe... Malam ni kan malam Sabtu, balik lewat sikitpun OK. Semua program esok batal disebabkan jerebu. Almaklumlah, kita ni out door punya orang.

No comments: