SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, August 9, 2019

Jelita Itu Melampau

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Semalam saya menghadiri satu bengkel. So, ramailah orang kementerian dan NGO yang saya jumpa. Masa nak balik, saya bersalaman dengan sorang Dr. Saya selalu jugaklah jumpa Dr. ni. Saya: Balik dulu Dr. Kata saya sambil menghulurkan tangan untuk bersalam. Dr.: Tinta yang sentiasa jelita. Katanya sambil menyambut tangan saya. Saya: Ish, tak adalah Dr. ni. Dr.: Eh, tak. Saya tak main-main. Cakap betul ni. Katanya serius. Whatever! Kalau dulu, sesekali orang puji rasalah kembang. Tapi bila dah selalu, dah rasa biasa dan kadang-kadang rasa sebak kerana Allah memberikan anugerahnya kepada saya. Semoga wajah ini akan terus indah di Masyar nanti, saat bertemuNya kelak. Amin... Tapi bagi saya, kalau melabelkan saya sebagai jelita itu melampau. Saya ni biasa-biasa je. Kalau macam Erra Fazira tu betullah jelita. Saya harus sedar diri bahawa saya taklah sepertimana yang diperkatakan. Ramai lagi orang lain yang jelita dan cantik.

No comments: