SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, March 19, 2019

Dalam Berjuta Hanya Satu

Assalammualaikum dan selamat petang you alls, Dah lama saya tak membebel kat sini. Dengan mood yang ada, nak menulis sikit hari ni. Dalam berjuta manusia yang ada di muka bumi ni, hanya ada satu je yang sanggup menemani kita untuk sepanjang hayat. Dulu, masa saya baru-baru kecewa, bukan saya tak tahu, ada desas-desus yang mengatakan, 'lelaki manalah yang boleh tahan dengan perangai Tinta tu?' Amboi, sedapnya bercakap. Korang tahu ke apa yang saya dan dia lalui? Lelaki mana yang boleh tahan dengan perangai saya atau perempuan macam mana yang sanggup tahan dengan perangai si dia? Buruk sangat ke perangai saya ni? Ya, memang saya cerewet. Memang saya tegas. Sebab saya diasuh supaya berpendirian. Tapi, kalau kena gayanya, pasti hati saya akan lembut selembut sutera. Cewah! Orang yang cakap macam tu, dia tak pernah jadi teman istimewa saya. Dia jugak tak pernah rapat dengan saya. Tak kenal saya sedalamnya tapi pandai nak menghukum. Tanyalah orang-orang yang pernah bersama saya. Baik dan buruk saya. Saya bukan baik sangat. Tapi kalau semuanya buruk, macam mana pulak dia orang tu boleh jatuh hati kat saya? Habis tu, tak sorang pun datang Tanya saya macam mana baik atau buruknya perangai si dia tu waktu bersama saya? Apa yang menyebabkan hubungan kami berderai? Kalau tak suka saya, jangan asyik tuding jari kat saya je sedangkan korang tak tahu apa yang berlaku. Empat jari tu menunjuk kat diri korang sendiri tau. Kalau dah saya tak ada jodoh dengan seseorang, maknanya Allah tak izin. Pasti Allah ada sebab kenapa Dia buat macam tu. Saya percaya bahawa kalau kita jujur dan ikhlas dengan seseorang, andainya orang menganiaya kita, pasti Allah gantikan dengan yang lebih baik. Setakat ni Alhamdulillah, Allah temukan saya dengan orang yang lebih baik dari yang terdahulu setiap kali Dia memutuskan hubungan saya dengan seseorang. Saya yakin Allah sangat sayangkan saya. Kebaikan orang yang datang dalam hidup saya dapat saya rasakan sama ada dari segi sikap, perbuatan, kata-kata, kasih sayang, rohani, agama serta dunia. Saya bukan memilih seperti yang selalu digembar-gemburkan. Saya cuma mencari orang yang benar-benar mampu membuat saya jatuh cinta kepadanya. Bila dia mampu menyentuh hati saya, pasti cinta dan rindu saya menjadi miliknya yang mutlak selagi Allah izinkan. Mohon doakan yang baik-baik buat saya ya. Saya rindukan seseorang yang bergelar jodoh yang telah Allah suratkan.

No comments: