SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, July 8, 2018

Aku Rindu Gelak Kau

Assalammualaikum semua. Salam sejahtera. Sambil-sambil tunggu ayam panggang saya sejuk, nak bercerita sikit. Baru-baru ni ada kawan yang dah lama tak whatsapp saya, whatsapp saya. Dia voice whatsapp saya sebenarnya. Ada part yang kelakar tu, saya tergelaklah bila balas voice dia. Kata dia, dah lama dia tak dengar gelak saya. Gelak yang dia rindu. Hayyyoooo... Saya dengar balik voice tu. Tak best pun? Then hari ni dia call saya. Kami sembang-sembang. Banyak yang kami bualkan. Katanya, sesekali nama saya ada dia selitkan dalam doanya agar saya dijodohkan dengan lelaki yang baik. Ya Allah, saya rasa terharu dan tak sangka ada juga yang sudi selitkan nama saya dalam doanya. Betul atau tidak tu, terserahlah pada dia. "Tulah kau, dulu aku nak pinang kau, kau tak nak," "Kau jangan ngada-ngada. Kau main-mainkan? Aku buat tak heran jelah." "Eh, aku seriuslah. Kalau kau cakap OK, aku pergilah jumpa keluarga kau. Kan dah menyesal." Dia gelak. "Ah, kau jangan merepek. Buat apa aku nak menyesal. Lainlah kalau aku suka kat kau, menyesallah jugak," Kami sama-sama ketawa. Masa nak matikan talian, "OK last, cuba kau gelak. Aku suka dengar kau gelak. Best," Saya tahan gelak. "Kau ni merepeklah. Aku dengar balik gelak aku hari tu tak best pun," "Eh, serius. Aku suka dengar kau gelak. Sebab gelak kau tu ikhlas. Kau gelak dari hati," "Mana ada, biasa jelah. Sama je macam orang lain gelak," "Tak. Gelak kau lain. Ada setengah orang tu, gelak dia tak ikhlas. Macam dibuat-buat. Tapi gelak kau betul-betul," "Taklah," "Kau dengar memang tak best. Macam tu jugak. Orang kata cantik. Tapi bagi diri orang tu, dia biasa je. Macam orang selalu cakap kau cantik. Wife aku pun cakap kau cantik. Pandai pakai tudung. Cara kau pakai tudung cantik wife aku cakap," Hahahaha... Pelik betullah. Sebenarnya ada beberapa orang lagi yang cakap suka dengar saya gelak. Kawan-kawan perempuan pun ada yang cakap macam tu. Isu gelak saya ni bukan baru timbul. Masa saya kat sekolah rendah dulu lagi ada cikgu yang cakap saya gelak best. Cute katanya. Tang mana best, tang mana cute, sayapun tak tahu. Rasa biasa je.

No comments: