SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, July 3, 2017

Kawan-kawan Sekolah

Assalammualaikum readers, Hari ni, pejabat saya ceria sikit sebab ramai yang dah bekerja. Tapi ada jugak yang masih bercuti. Orang Pantai Timur. Mungkin nak elak jam kot. Kalau saya naik keretapun, saya akan balik KL lepas semua orang dah balik. Barulah lancer perjalanan. Baru-baru ni, saya tampil di kaca televisyen bersama Siti Nurhaliza. Oooo... Saya belum cerita tentang hal tu kan? Dari siaran tu, kawan-kawan masa sekolah menengah dulu, kawan-kawan Maktab Sultan Abu Bakar (MSAB) atau lebih dikenali sebagai English College (EC), sorang demi sorang menjejaki saya di Facebook. Khairy Misry kawan baik saya sejak form one dah lama jadi friend saya. Begitu jugak Nazry Hisham. Mat Noh, Hosni, Nazarul dan lain-lain baru je jumpa di FB. Sekurang-kurangnya mereka tak lupakan saya. Ada yang cakap dia pernah cari saya sebelum ni tapi tak jumpa. Kalau dalam masa setahun kebelakangan ni memang tak jumpalah. Sayakan deactivate akaun FB saya. Waaahhh... Seronok tengok kejayaan kawan-kawan. Kebanyakan mereka memang kerja bagus-bagus. Budak EC, biasalah. Kenapa semua lelaki? Sebab sekolah tu memang sekolah lelaki. Kawan-kawan masa masuk form 6 kejap dulu adalah yang perempuan dan mereka pun baru add saya di FB. Tapiii... Hati saya rasa tersentuh jugak bila tengok kehidupan dia orang. Yelah, umur baya saya majoritinya dah kahwin, ada isteri, ada anak. Ada yang dah dua tiga anak. Bila tengok dia orang, terasa macam dah tua. Tapi saya masih saya yang dulu. Masih tak ada apa-apa perubahan dalam kehidupan peribadi saya. Saya masih Tinta yang di bangku sekolah. Hidup sorang-sorang, bujang, tak ada teman hidup, tak ada anak-anak. At least, dia orang ada penghibur dikala sunyi. Ada teman untuk berkongsi susah senang. Sedangkan saya? Saya hanya ada Chiko. Bercinta asyik gagal je. Apatah lagi untuk kahwin dann ada anak. Jauhlah kan. Tak apalah Tinta. Ni semua ujian Allah. Bersabarlah dengan dugaanNya. Allah tahu apa yang terbaik buat kita. Dan pasti Allah sedang merancang sesuatu yang lebih baik. Yakinlah. Allah takkan pernah mempersia-siakan hambaNya. Ya Allah, bantulah saya. Berikanlah saya berita-berita gembira. Berikanlah perubahan dalam kehidupan peribadi saya. Temukanlah saya dengan orang yang benar-benar ikhlas menerima apa adanya saya. Saya mempunyai selautan cinta, seladang sayang, sebening kasih dan sehangat rindu untuk dipersembahkan tetapi pada siapa masih menjadi misteri.

No comments: