SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, June 27, 2015

Berubah, Kerana Allah Atau Manusia?

Sebenarnya saya dah letih dengan kerenah lelaki. Saya juga penat nak dengar ayat-ayat manis lelaki. Pleaselah!!! Saya tak ada masa nak layan orang yang tak serius. Masa saya terlalu berharga. So, jangan nak bazirkan masa saya. Lagi satu, jangan cuba nak pedayakan saya dengan kata-kata manis. Sesungguhnya, hati saya sudah tawar untuk semua tu. Saya rasa, perisa cinta tu sudah tawar dalam hidup saya. Cuma saya mengharapkan serta berdoa, Allah akan maniskan semula rasa itu apabila saya bertemu dengan lelaki yang Allah janjikan. Yang nak main-main tu, tolonglah. Saya banyak urusan lain. Bukan sombong, tapi saya dah penat dengan permainan lelaki ni. Saya bukan bodoh. Rizal (BUKAN NAMA SEBENAR): You, kita kahwin. Tinta: Tengoklah. Rizal: You ni I'm serious OK. You tak rasa ke you dah tua, sama macam I. I dah malas nak bercinta, kita kahwin, lepas tu bercinta lepas kahwin. Tinta: Bercinta lepas kahwin? You pun sekejap sayang sana sayang sini. I pun tak tahu, dengan siapa sebenarnya you suka. You kahwin jelah dengan sipulan, sipulan dan sipulan. Rizal: I bukan ada hubunganpun dengan dia. Sipulan tu my x. Tinta: Macam mana nak kahwin dengan I kalau you masih melayan Si X tu? Tu belum lagi yang lain-lain. Rizal: Alah, lepas kahwin, I berubahlah. I dah 35 you 32 just nice what. Hello cik abang, saya bukan nak kahwin sebab terdesak. Biarlah saya tuapun, kalau jodoh belum sampai, saya tak kisah. Ya Allah, selamatkanlah saya dari buaya besar ni. Saya masih waras untuk berfikir. Siapapun awak, anak datuk dan sebagainya, itu bukan pengukur kepada kebahagiaan. Allah selalu uji saya dengan lelaki macam ni. Pastinya Allah punya perancangan indah buat saya. Saya yakin akan hal itu. Jika jodoh saya tiada di sini, maka saya redha dan semoga dipertemukan dengan jodoh di sana kelak.

No comments: