SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, June 5, 2015

Bercerita Pada Jarry

Haida: Jarry, mari sini Cik We nak cerita sikit. Saya: Cik We nak cerita apa pada Jarry? Haida: Adalah. Marilah sini Jarry. Cik We nak cerita pasal Along. Saya: Hah? Cerita apa? Jarry yang manja menghampiri Haida serta terus lembikkan badan bila dibelai oleh Haida. Haida: Jarry nak tahu tak, Cik Along, sekarang ni, ada adik angkat. Hahahahahaha saya gelak sakan. Haida juga begitu. Haida: Cik Along kau, tak pernah ada adik angkat. Nanti kita tengok eh berapa lama Cik Along kau baik dengan adik angkat dia. Saya: Kenapa pulak? Haida: Yelah Jarry, Cik Along kau kan garang, dengan kau pun boleh garang, ini pulak dengan adik angkat. Nanti kalau budak tu ngada-ngada, mesti kena marah dengan Along kau. Pas tu tak tahulah jadi adik angkat lagi ke tidak. Saya: Kurang asam punya Cik We!!! Pecah derai tawa antara saya dan Haida. Perli nampak. Orang nak jadi adik angkat then OK la. Sebab saya ada pengalaman dengan orang yang minat nak jadi adik angkat saya. Nanti ada masa akan saya coretkan di sini. Pengalaman yang buat saya rasa bersalah dan terkilan dengan sikap saya. Tapi cukuplah sorang adik angkat. Tak mau ramai-ramai. Kalau kakak dan abang angkat ramai tak apa hehehe

No comments: