SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, April 28, 2015

Telur Di Telinga

Hari ni, melayan selsema yang datang semalam. Makan ubat, mengantuk! So, sakit M pun datang. Hahaha kenapa pulak makanan duduk dekat telinga tu, ya? Masa Solat tadi, saya bersembanglah dengan kakak-kakak office ni tentang 'team building' program yang sedang saya usahakan untuk staff office ni. Bermula hal 'flying fox' sampailah cerita tentang taman tema. Maka kenangan silampun terimbau. Suatu hari di Bulan Ramadhan, Ali nak bawa sepupu dia dari Indonesia, Harry Fajri berjalan-jalan. Kami plan nak ke Genting Highlands. So pada hari yang dijanjikan, Ali, Harry Fajri, saya, Syed, Kemeni dan Suhaimi yang sanggup datang dari Seremban sebab bertugas kat sanapun, gigihlah mencari tiket ke Genting. Main punya main, sampailah satu permainan ni. Nama dia Solero. Masing-masing excited nak main. Suhaimi je tak nak. Mesti ada sebab si Suhaimi ni tak nak. Suhaimi: Tinta, kalau kau nak rasa telur kat telinga naiklah benda alah ni. Tinta: Telur kat telinga? Kenapa, Mi? Suhaimi: Masa dia angkat kau naik, kau rasalah apa yang aku cakap tadi. Lepas tu, tiba-tiba dia akan hempas kau ke bawah lepas tu naik terus laju dan turun sekali lagi. Mak ai, kecut pulak perut saya mendengarnya. Tak payahlah naik. Last-last, saya dengan Suhaimi pun tak naik.

2 comments:

hati kristal said...

hahahahaha. ni aku komen. telur kat telinga eh? gila nak main selero? memang tak laaa..

TINTA EMAS said...

Hahahaha... Lawaklah perumpama kau ni