SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, April 1, 2013

Protes Mengada-ngada

Korang tahu tak? Sejak Si Gemuk ni ada anak, dia makin mengada-ngada dan suka protes. Paling aku tak boleh belah malam tadi.

Nak dijadikan cerita, Si Gemuk dan anak-anaknya duduk dalam sangkar. Tapi aku tak kunci sangkar tu. Diapun keluarlah sambil dukung anak. Nak pindah tempatlah tu. Kebetulan kawan aku yang ada bersama masa tu, jentik telinga dia. Bukan apa, tak nak ajar dia letak anak merata, kena pijak karang baru tahu. Lagipun, takut anak dia membuang. Lepas tu, kita orangpun ambil anak dia masuk sangkar balik. Diapun ikutlah sama. Tak lama lepas tu, kami keluar. Of cause la kami kunci sangkar dia. Bila kita orang balik, korang tahu apa yang jadi? Si Gemuk dah bawa anak dia yang dua ekor tu baring dalam bekas buang air dia. Iiiii... Geram aku. Habis nanti kalau dia buang air macam mana? Takpun kalau Si Mickey buang air macam mana? Kena najis, tak ke jenuh aku yang nak kena bersihkan. Pandai betul kau protes ye, Gemuk. Begitu jugalah yang berlaku pagi tadi setelah semalaman aku kurung dia dalam sangkar. Gemuk, Gemuk. Kau memang mengada-ngada dan bijak buat onar. Tengok apa pulak perangai dia petang ni. :)

No comments: