SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, January 23, 2022

Make P:rem UV Defense Me Blue Ray Sun Fluid SPF50+

Assalammualaikum semua! Time rajin nak menuliskan, sekejap-sekejap je keluar entry baru. Hehehehe... Ni satu lagi produk Korea yang saya dapat dari Channel Noil Faizal. Hahahaha... asyik promot channel dia je hari ni. Bagi komisen sikit bang. :) Banyak juga saya cuba sun block or sun screen ni. Kebanyakannya tak sesuai dengan saya sebab dia akan menyebabkan kulit muka tambah berminyak, lepas tu timbul jerawat. Tu yang paling saya lemah tu bila naik jerawat. Kadang-kadang saya terpaksa pakai jugak terutamanya kalau nak pergi adventure activity. But for daily use, saya memang tak guna sun block. Saya pernah cuba Nutrimetics sun block. Apa jadi? Muka saya jadi bertambah burn. Lepas tu memang taklah saya guna sun block kecuali SK-ii. SK-ii macam saya cakap dalam entry sebelum ni. Memang sangat mesra kulit saya tapi kalau RM250 kau nak kena beli setiap bulan, memang taklah kan? Saya baca dan tengok Youtube, sun block or sun screen ni, or what so ever la yang korang panggil, sangat penting untuk melindungi kulit kita. Kulit kusam pun berpunca dari tiada protection ni jugak. No wonder la kulit saya kusam. Rupa-rupanya, nak guna sun screen ni pun kena pandai pilih. Pilih ikut jenis kulit. Kalau kau main pakai je, memang timbullah segala mak nenek kat muka kan? OK, saya tertarik dengan produk Korea lagi untuk sun screen ni. Masa saya tengok review tu, Mak P:rem ni ada tiga jenis sun screen, Sun Fluid, Sun Gel dan Sun Cream. Tapi tadi saya baca ada satu lagi pulak, Sun Calamine. Rasa nak try la pulak yang baru ni tapi takut. Mula-mula saya salah beli. Saya beli cream kalau tak silap. Sekali pakai, berminyak sangat muka. Bila dah berminyak, adalah tumbuhan nak tumbuh. Hadoi la. Saya kentalkan hati untuk beli yang Sun Fluid, alhamdulillah, bila saya kenakan pada kulit wajah, dia terus meresap ke dalam kulit dan tak berminyak. Kulit jadi lembap dan halus. Mulai dari hari tu, saya guna sun screen ni sampai hari ni. Jerawat pun alhamdulillah tak muncul. Apa yang bestnya, Sun Fluid ni didatangkan dalam kuantiti 200ml dan boleh juga dipakai pada badan. Ia merupakan fizikal sun screen. Nantilah dalam entry lain saya tulis apa maksud fizikal dan kemikal sun screen ni. Untuk kulit combination macam saya yang ada part yang berminyak ni, memang kena guna fizikal sun screen. Kalau tak, macam-macamlah nanti. RM100.00 lebih untuk 200ml, sangat berbaloikan? Yes! Mesra poket! Botol kedua pun dah nak habis saya guna. Alhamdulillah, satu demi satu saya jumpa produk wajah yang sesuai dengan saya. Koran guna apa? Mehlah share kat ruang komen kat bawah ni. Oh ya, saya letak kat sini bahan-bahan dan fungsi Sun Fluid kegemaran saya ni. Make P:rem's Blue Ray line counteracts the damage cause by hot Infrared waves and radiation by cooling down the skin surface by multiple degrees while still providing superior UVA and UVB protection. The milky texture of the Sun Fluid glides across skin, spreading evenly and disappearing within seconds. Formulated with hydrating Chia seed extracts and calming Centella extract, the Sun Fluid refreshes and soothes overheated skin to protect from sun damage. Ideal for all skin types, especially combo and oily facial and body skin. It is free of parabens, Sodium Lauryl & Laureth Sulfates and Synthetic dyes

No comments: