SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, January 18, 2011

Anugerah Berharga

Malam tadi... Aku dikejutkan dengan satu pengumuman yang tak disangka-sangka. Rasanya... Baru minggu lepas aku berbual-bual tentang itu dan menyatakan hasratku kepada mami tentang itu.

Ya Allah, Maha Kuasa Engkau Ya Allah, yang menggerakkan aku untuk ke sana malam tadi. Aku sebenarnya malas nak ke sana tapi... Entah mengapa dalam malas-malas tu... Ku kuatkan hati untuk ke sana. Rupa-rupanya... Ada anugerah yang tak terhingga hendak Kau berikan padaku. Alhamdulillah Tuhan, aku bersyukur atas kurniaanMu. Belum lagi memperolehnya aku telah terasa kegembiraan yang tak terhingga. Kini... Aku menanti harinya yang entah bila kunjung tiba. Dan aku akan mula bersedia untuk itu. Aku amat terharu dengan berita ini. Tak dapatku gambarkan perasaanku dikala ini. Rasa macam tak percaya. Tatkala terjaga dari tidur tadi pun... Aku masih memikirkan tentang itu. Benarkah apa yang aku dengar malam tadi? Kalau aku salah dengar... Mengapa ramai juga orang lain yang dengar? Ya Allah, terasa kerdilnya diri ini. Aku sungguh tidak sabar, tidak sabar, Tuhan. Engkau percepatkanlah hari-hari yang berlalu. Biar masanya lekas datang.

Ya Allah, setelah Engkau murahkan rezekiku, maka Engkau permudahkanlah pula urusan dan pelaksanaannya.

Amin...

No comments: