SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, December 4, 2009

Terima Kasih Atas Perhatian Anda

Terima kasih kepada pembaca setia blog aku yang tidak seberapanya ini. Beberapa hari lepas, aku menerima satu panggilan di pejabat. Pada mulanya, pemanggil mengisarkan perbualannya terhadap tugasku di pejabat. Setelah bercakap beberapa lama, dia memberitahuku bahawa dia adalah pembaca blogku, Suria Khatulistiwa. Aku terpegun. Oh, ada rupanya orang yang membaca blog ni dan mengetahui siapa penulisnya walaupun bukan dari kalangan orang-orang yang aku kenali. Lebih memeranjatkan, dia mengingati enteri yang telahku paparkan di sini. Ada sesetengah enteri diingati dengan tarikhnya sekali. Katanya, dia tak pernah terlepas daripada membaca blogku dari awal hingga enteri yang terakhir. Aku sengaja ingin menduga:

"Apa enteri "last" yang Encik baca?"
"Last, 27 November, fasal masjid tu,"

Ya, dia memang membaca blogku. Lebih memeranjatkan, dia mengingati banyak kisah yangku paparkan di sini. Bagiku, ini suatu penghargaan meskipun aku bukanlah penulis blog yang mengutarakan kisah-kisah berat, hanya kisah hidupku. Terima kasih kepada semua pembaca yang sudi membaca riwayat hidupku, seorang perempuan yang tak punya apa-apa. Seorang hamba yang terlalu kerdil di muka Bumi ini. Satu jalinan kisah hidup yang tidak seberapa, tidak menarik, jauh sekali dikenali ramai. Terima kasih sekali lagi ku ucapkan buat semua. Dengan adanya "fit back" sebegini, aku makin bersemangat untuk menulis di sini dan terasa dekat dengan pembaca.

No comments: