SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, May 17, 2022

Management Yang Lemah Dan Tak Cerdik

Kalau ikut marah dan kesal aku, nak je aku tulis tajuk kat atas dengan Bahasa kasar. Aku memang tak faham dengan orang yang jadi CEO tapi lembap buat kerja. Pada hal, dia hanya perlu buat keputusan dan arahkan je staff buat. Ini, keputusan dah ada, tapi sekeping surat pun tak siap-siap. Perlu ke aku yang bagi kursus cara nak buat surat macam mana? Kalau kelulusan belum ada, masakan orang terlibat telah diberitahu? Orang atasan pun dah maklumkan tentang halt tu kepada orang terlibat. Please la. Sepatutnya dia yang bagi contoh teladan kepada staff supaya kerja dengan cepat dan smart. Tapi, dia yang suka bertangguh. Aku memang dah rasa menyampah dah dengan dia ni. Sejak peristiwa tahun 2020 dulu, memang aku dah tak percaya dan menyampah dengan dia. Kerja dia, asyik membodek orang atas je. Kau nak bodek tu kau punya pasallah. Tapi jangan menyusahkan staff. Jangan sekat-sekat apa yang sepatutnya staff dapat. Ya Allah, bagilah ofis aku ni management tertinggi dan CEO yang ada kredibiliti. Yang jujur dan telus dalam menjalankan tugas. Yang boleh dipercayai, yang tegas dan yang benar-benar ikhlas nak bangunkan ofis ni.

No comments: