SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, October 16, 2016

Hari Lahir Yang Sepi

Hari lahir kali ini adalah hari lahir yang sepi seperti enam tahun lalu. Tiada lagi ucapan istimewa atau makan malam bersama insan tersayang atau hadiah istimewa tanda kasih saying awak terhadap saya. Awak, Saya tahu, awak tak ingat akan hari lahir saya hari ini. Sedangkan masa kita bahagiapun awak tak ingat, apatah lagi bila awak meninggalkan saya. Dulu awak ingatpun sebab ada reminder. Entah-entah, tanda tarikh lahir sayapun awak dah buang. Ingat tak awak, dari awal perkenalan awak dah bagi tahu saya yang awak bukan orang yang ingat akan tarikh-tarikh penting. Dan awak tanda birthday saya di telefon. Awakpun ada cakap dengan saya supaya ingatkan birthday saya pada awak bila tiba harinya agar awak tak terlepas untuk meraikannya. Awak, saya rindukan awak. Rindu sambutan hari lahir bersama awak walaupun hanya kita berdua yang menyambutnya. Setiap kali tiba hari lahir saya, awak pasti minta saya search restoran yang di luar kebiasaan kita makan supaya hari lahir saya lebih istimewa dari hari-hari yang biasa. Indahkan awak saat tu, saat-saat kita bahagia bersama. Saat tiada orang lain menarik perhatian awak. Saat cinta awak utuh buat saya. Awak, hingga ke hari ini, saya masih merindui awak. Masih menyayangi awak. `

No comments: