SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, September 7, 2012

Lebah Merubah Segalanya

Seawal jam 5.20 pagi, IPhone di sebelah bantal sudah mula mengetuk loceng klasik. Sekali dengar macam loceng di Dataran Merdeka bunyinya. Aku mematikannya lalu bermalas-malasan di atas katil sambil diapit bantal peluk dan bantal bulu angsa kesayanganku. Selimut juga masih membaluti badan dingin. 10 minit kemudian, jam lampu tidur, hadiah pemberian Jeb pula berbunyi. Ah! Ini tak boleh jadi ni. Aku mesti bangun sekarang, kalau tak, nak mandi, nak pakai itu dan ini nanti lewat. Aku bangun dengan riang. Sambil menyanyi-nyanyi ku mainkan himpunan Anugerah Juara Lagu Siti Nurhaliza di youtube Iphone. Mood aku ceria je pagi ni.

Tapi... Ketika aku mahu ke pejabat, lebah yang setiap hari menghurung lampu rumahku menyengat kakiku. Aduh! Sakitnya! Nasib baik sengatnya dapatku keluarkan. Sudahnya mood aku terbang begitu saja dengan bengkak dan sakit di kaki. Nurse dan doktor kat sebelah office aku ni pun dah tak tahu nak kata apa. Bulan ni je dah empat kali aku kena sengat. Itu yang pergi jumpa dia, yang tak? Nasib badan.

No comments: