SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, October 19, 2009

Tadbir Allah Mengikut TakdirNya

Inna nillahi wainna ilaihi rajiun...

Ya Allah! Betapa peritnya ujianMu ini. Tuhan, sebenarnya aku lemah, terlalu lemah untuk menghadapi kenyataan ini. Namun aku pasrah pada ketentuanMu. Oleh itu, ubatilah Tuhan lara hati ini. Rawatlah sengsara jiwa ini. Datanglah! Datanglah angin, bisikkan khabar gembira padaku moga terubat segala kelukaanku.

Tuhan,
Engkau telah mengaturnya di langit, dan ianya terjadi di sini, di bumi ini. Bagaimana harus dinafikan hakikat tatkala kalamMu mengatur rencana. Bagaimana harus dilanggar ketentuan pabila suratan melakar kisah? Lalu... Aku hamba yang kerdil ini berserah kerana kebijaksanaanMu menitip jalinan hidup makhluk telah termaktub di Loh Mahfuz. Dengan seluruh jiwa, aku pasrah padaMu, Tuhan yang mengetahui atas segala-galanya. Aku redha padaMu yang Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hamba-hambaNya.

No comments: